city-scape.jpg

امکانات مایکروسافت شیرپوینت

طی ماه های گذشته امکانات مایکروسافت شیرپوینت نسخه ۲۰۱۹ معرفی شد. به گفته Jared Spataro مدیر عمومی مایکروسافت آفیس، نسخه پیش نمایش شیرپوینت ۲۰۱۹ در اواسط سال ۲۰۱۸ و نسخه اصلی آن اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد.

امکانات مایکروسافت شیرپوینت ۲۰۱۶

همانطور که مطلع هستید مایکروسافت در حال تدارک برای ارائه نسخه جدید محصول استراتژیک شیرپوینت، یعنی مایکروسافت شیرپوینت ۲۰۱۶ است.

تا کنون اطلاعات رسمی محدودی در مورد امکانات و قابلیت های این نسخه در اینترنت منتشر شده و موثق ترین اطلاعات مربوط به کنفرانس های اخیر Build 2015 و Ignite 2015 میباشد.

در ادامه لیستی از امکانات و قابلیت های جدید شیرپوینت ۲۰۱۶ آورده شده است که این قابلیت ها بسیار جالب و جذاب هستند و شامل موارد ذیل می باشند:

  • تیم آفیس مایکروسافت، قرار بر حذف و بازنشستگی سرویس Infopath در شیرپوینت بود که این موضوع با خبر جدیدی که منتشر شد، فعلاً تا اطلاع ثانوی منتفی شد و کاربران شیرپوینت می توانند از اینفوپث که با آفیس ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد، در شیرپوینت ۲۰۱۶ نیز استفاده نمایند. این میتونه خبر خیلی خوبی برای افرادی که از اینفوپث در شیرپوینت ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ استفاده می کردند باشد.
  •  سرویس User Profile به خاطر برخی مشکلاتی که کاربران با آن مواجه شدند، حذف خواهد شد. البته امکان AD Import همچنان وجود خواهد داشت و در صورتیکه شما نیاز به استفاده از سرویس User Profile را دارید میبایست FIM(Forefront Identity Manager) را به صورت سرور مجزا و خارج از فارم شیرپوینت راه اندازی کنید.
  • قابلیت جدیدی به نام Durable Links به شیرپوینت ۲۰۱۶ اضافه شده است که با استفاده از این قابلیت، تمام آدرس های URL در شیرپوینت براساس Resource ID ها تولید خواهند شد. به این معنی که با تغییر نام  و یا جابه جایی یک سند، لینک به آن سند در شیرپوینت از بین نخواهد رفت و همچنان باقی خواهد ماند.