مایکروسافت محیط کاری SharePoint را به واقعیت مجازی می‌آورد

تقریبا دو سال پیش بود که مایکروسافت برای رقابت بهتر با سرویس‌هایی مثل دراپ‌باکس، اسلک و باکس، در سرویس SharePoint خود تغییر و تحولاتی اساسی به وجود آورد. اما غول نرم‌افزاری امروز از ارائه به‌روزرسانی دیگری خبر داده که قابلیت‌های این اپلیکیشن مناسب کسب و کارها را به هدست‌های واقعیت ترکیبی می‌آورد.

اگر با SharePoint آشنا نیستید، باید بدانید که مایکروسافت این سرویس را برای کسب و کارها طراحی کرده تا ضمن سازماندهی اسناد، بتوانند شبکه‌های اینترانت ساخته و مدیریت محتوا را به صورت داخل شرکتی انجام بدهند.

مطابق آخرین آمار، در حال حاضر چیزی قریب به ۴۰۰ هزار سازمان از SharePoint استفاده می‌کنند که با رویه جدید احتمالا شاهد افزایش این آمار و ارقام باشیم. SharePoint Spaces نام نسخه جدید این محصول نرم افزاریست که برای کاربر محیطی چشمگیر و جذاب برای ایجاد درک تصویری از کارها و دستکاری دیتا فراهم می‌کند؛ تقریبا همان کاری که قبلا در بعضی اپلیکیشن‌های VR دیده بودیم.

مایکروسافت عقیده دارد که با آوردن SharePoint به دنیای واقعیت مجازی، مدیران کسب و کارها می‌توانند از آن برای تعلیم و کارآموزی افراد تازه استخدام شده، برگزاری دوره‌های آموزشی و حتی تولید محصولات جدید (از طریق بررسی نمونه های اولیه یا پروتوتایپ در محیط واقعیت مجازی) استفاده نمایند.

کمی عجیب به نظر می‌رسد، ولی مایکروسافت انتظار دارد که کسب و کارها نیروهای تازه نفس را روی صندلی نشانده و روی سرشان هدست واقعیت مجازی بگذارند تا بدین صورت با اهداف شرکت آشنا شوند. اما این که چقدر در این کار موفق باشد را زمان مشخص خواهد کرد.

هنوز با قطعیت نمی‌توان عملکرد SharePoint در واقعیت مجازی را پیش‌بینی کرد، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت با این اقدام به دنبال راهی است که بتواند هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز را کمی بیشتر در میان کسب و کارها جا بیندازد.

نسخه واقعیت مجازی SharePoint در حال حاضر به شکل پیش‌نمایش منتشر شده که می‌توانید با مراجعه به این لینک، آن را دانلود و تجربه نمایید.