رونمایی از سرفیس هاب 2

شاید با قاطعیت بتوان گفت که هاب 2، دستگاه سرفیسی است که در چند سال اخیر، بیشترین تغییر را به نسبت نسل پیشین خود داشته است. درحالیکهدر سرفیس پرو جدید حتی از انتظارات نیز تغییرات کمتری را به نسبت سرفیس پرو 4 دیده‌ایم.

این دستگاه، همواره از اولین روزی که معرفی شده است، به نوعی خاری در چشم مهندسان شرکت Apple بوده و مظهر ایده‌های ناب Microsoft در برابر آنها و در زمینه کامپیوترهای اداری به حساب می‌آید. اما نسخه دوم Surface Hub، حتی از انتظارات ما نیز بیشتر پیشرفت کرده و کار را به جایی رسانده است که دیگر رقبا حتی نتوانند فکر رقابت در این دسته از دستگاه‌های اداری را بکنند مهمترین و اولین نکته‌ای که پیش از هرچیز دیگر باید درباره سرفیس هاب 2 به آن اشاره کنیم، قابلیت چرخش است.

این موضوعی بود که Microsoft در نسل جدید Surface Hub و در ویدئو تبلیغاتی منتشر شده، تأکید بسیاری بر آن کرده است. اینکه دنیای شما به هنگام چرخاندن صفحه به کلی عوض می‌شود. این یکی از مهمترین تغییرات نسخه دوم به نسبت نسخه قبلی هاب به حساب می‌آید؛ نکته‌ای که به منظور اجرایی نمودن آن، مایکروسافت تلاش بسیار زیادی را انجام داده و از تکنولوژی‌های نوآورانه خود استفاده کرده است. پایه‌ای که دستگاه بر روی آن نصب می‌شود، یک پایه دایره‌ای شکل می‌باشد (در ابتدای ویدئو تبلیغاتی، تصاویر اجزإ داخلی این پایه دایره‌ای نشان داده می‌شود) که به دیوار و یا پایه اصلی مخصوص دستگاه می‌چسبد.

دستگاه نیز به صورت دوار، از پشت به این پایه متصل شده است. بنابراین شاهد به وجود آمدن قابلیت بسیار عجیب و ناب چرخش پذیری در صفحه نمایش غول آسای 50 اینچی Surface Hub 2 هستیم. نکته جالب‌تر این است که بر اساس ایده جذابی، این پایه دایره‌ای شکل به عنوان بلندگو مرکزی دستگاه نیز عمل می‌کند تا معضل مکان جایگذاری بلندگو در یک صفحه نمایش با حاشیه کم را حل کرده باشد.